woensdag 2 december 2015

Let's Get Bizzee Uilen

Hoi allemaal,

vandaag heel iets anders: ik heb onderstaande MDF uiltjes van Let's Get Bizzee omgetoverd tot deze twee schatjes:


En dit is het geworden:




 Allereerst heb ik alle plankjes overgetrokken op het Hout papier van Joy


ik heb ze uitgeknipt en vervolgens met vloeibare lijm van Dutch Doobadoo op de plankjes geplakt. toen alles droog was en geloof me dit duurde niet lang want die lijm van Dutch Doobadoo is geweldig!!!

Ik heb de plankjes iets laten verspringen voor een speelser effect, met de bijgeleverde dunne latjes (die ik ook beplakt heb met het hout papier) plak je de latten aan elkaar vast.

De uil heb ik in gedeeltes gedaan, allereerst heb ik het overgetrokken op dessinpapier en de ogen uitgesneden (dit gaat wat moeilijker als je het papier al op de uil hebt geplakt. daarna heb ik de randen beinkt en het papier opgeplakt op de uil. 
Vervolgens heb ik achter de oogjes een licht stukje papier geplakt en als ogen heb ik wiebel oogjes opgeplakt.



Daarna heb ik een driehoekje uitgeknipt voor de neus, en heb ik uit cardstock en uit het gebruikte dessinpapier vleugeltjes geknipt. deze aan de randen bewerkt met Vintage Photo en opgeplakt.
Daarna heb ik bij de roze uil, roze strikjes op de oortjes geplakt.

Voor de groene uil heb ik gebruikt gemaakt van ponsen die ik nog had van EK Succes, maar bloemenstans nummer 160 van Joy, geeft hetzelfde effect alleen in plaats van de bloemen nat te maken en te bewerken heb ik in dit geval niets met de uitgestanste bloemen gedaan
Voor de roze uil heb ik met de bloemenstansen van Joy de bloemen gemaakt, je hebt 5 verschillende soorten ik heb hier nummer 160 gebruikt.

in onderstaand filmpje kan je zien hoe iemand op you tube van de stansen een bloem maakt


onder de bloemen heb ik gebruik gemaakt van een takjes stans van Joy genaamd vintage flourishes






Om het een beetje te breken heb ik gebruik gemaakt van een fijne takjes pons van Martha Stewart, die binnenkort te koop is in de winkel.

In het hart van de bloemen heb ik gebruik gemaakt van parel brads en bij de groene uil heb ik plakparels genomen. de mini bloemetjes heb ik gemaakt met een mini ponsje uit eigen collectie.

Voordat ik de bloemen heb opgeplakt heb ik met een swirl stempel van CraftEmotion gestempeld met Versamark inkt en er toen witte embossingpoeder opgestrooid.
 De tekst die ik op de groene uil heb gebruikt komt uit de banner stempelteksten van Joy



Verder heb ik beide uilen bewerkt met glitterlijm van Ranger, Stickles genaamd, ik maak zelf altijd gebruik van de kleur Stardust, deze kleur geeft een subtiele glitter. zoals ik vaker zeg maar dat is echt heel persoonlijk mag er bij mijn kaarten wel iets glitter op zitten maar het moet niet te veel zijn (nogmaals dit is echt persoonlijke smaak!!!)


Benodigdheden:


Ik hoop dat jullie het leuk vinden, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van jullie!!

Tot de volgende keer

xoxo peet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten