vrijdag 17 maart 2017

Queen of My Castle

Hoi allemaal,

Deze keer heb ik voor jullie een mixed media canvas met een setje leuke gipshoofdjes (die ik te koop heb) aan het eind van dit bericht vind je een lijst met de producten welke ik gebruikt heb met hun bijbehorende link naar de winkel


hieronder zie je de canvas voor ik het bewerkt heb met inkt, verf en inkagold.



Als eerste heb ik enkele stukken tissuepapier opgeplakt voor iets extra relief op de canvas. Ik heb dit  opgeplakt met een Mat Gel Medium van Artiste .
Daarna heb ik met behulp van een spatel en het stencil ik noem het Maroccan screen van Couture Creations en de structuurpasta/modeleerpasta van Dutch Doobadoo structuur aangebracht op diverse plekken op de canvas.




Dit alles heb ik goed gedroogd met mijn onmisbare heattool, want niet alleen droog ik er alles mee door de fohn dichter op de pasta te houden verhit je de pasta en komt hij hoger op de canvas te liggen zodat je het mooie 3D effect krijgt.

Daarna heb ik er kant op geplakt, die straks als alles bewerkt is met verf goed zichtbaar zal zijn.

De volgende stap is de canvas versieren met allerlei metaalstukken ik heb hier allerlei dingen opgeplakt: bloemen, fotohoekjes, blaadjes, kleine glazen domes, Gears, kraaltjes, resin ketting enz.
Je kan een lijmpistool gebruiken als je metalen dingen op je canvas plakt, omdat ik mn lijmpatronen ophad heb ik alles vastgeplakt met de geweldige lijm van Dutch Doobadoo







Vervolgens heb ik deze hoofdjes op de canvas geplakt met lijm en alles goed laten drogen.
toen het goed droog was heb ik met een penseel een laag witte Gesso aangebracht en dit wederom gedroogd met de heattool.


 Ik heb toen de titel van de canvas gestempeld op een stukje cardstock en deze vastgeplakt. Daarna heb ik de randen met een spatel en Modellingpaste/structuurpasta bewerkt zodat het lijkt alsof de tekst in de canvas ligt.


Vervolgens heb ik donkerblauwe acrylverf gemengd met witte acrylverf, totdat ik de lichtblauwe kleur had die ik mooi vond en dit met behulp van een kleine spons aangebracht op de canvas. Daarna heb ik gele acrylverf vermengd met wit om de mooie zachtgele kleur te krijgen. Toen alle lagen verf droog waren heb ik met een spons de donkerblauwe verf aangebracht zodat het vlekkerige effect ontstond.





Ik heb met distress inkt kleur Vintage Photo nog een paar keer gestempeld met de Honingraad stempel van Marianne Design. Daarna heb ik de complete canvas bewerkt met Inkagold Old Silver, dit geeft een mooi oud metallic zilvereffect aan het geheel.

Als laatste heb ik kleine caviaarkraaltjes en wat bladgoud aangebracht om de canvas nog wat extra effect te geven

Ik hoop dat jullie het wat vinden :), zoals je weet ben ik gek op berichtjes en mag je me altijd mailen voor vragen

Tot de volgende keer
liefs peet
XOXO




Benodigdheden:

* Canvas A4 klik hier
* Gipsen Hoofdjes set klik hier
* Mat Gel Medium klik hier
* Stencil Couture Creation klik hier
* Spatelset klik hier
* Structuurpasta/modeleerpasta klik hier
* Gesso klik hier
* Heattool klik hier
* Metalen Setjes klik hier
* Metalen hoekjes klik hier
* Metalen Blaadjes klik hier
* Glazen Domes klik hier
* Gears klik hier
* Lijm Ditch Doobadoo klik hier
* spons klik hier
* Stempel Marianne Design Kippegaas klik hier
* resin ketting/lint klik hier
* Inkagold Old Silver klik hier




1 opmerking:

  1. Het ziet er allemaal geweldig uit Petra mooie mix media. Ik wil je hartelijk bedanken voor het gezellige gesprek dat mijn vriendin en ik met je hadden. Wij hebben mooi vintage kerstpapier bij je gescoord bedankt. Ik ga je volgen http://gheasknutselkaartjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen