donderdag 30 juni 2016

Gorjuss I Love You Little Rabbit

als je op de rood gekleurde tekst klikt dan krijg je de link naar het product in de winkel


Hoi allemaal,

Dit keer een leuke kaart met een Gorjuss stempel genaamd I Love You Little Rabbit


in de verpakking zitten 2 stempels, het poppetje en een gave kaderstempel waarmee je
een mooie schilderijlijst kan maken, een schudkaart enz.

Voor het papier heb ik gekozen voor een Paperpad van Studio Light nummer 25,
mooie zachte bruin, geel en roodtinten.


En dit is de kaart die ik ervan heb gemaakt:


De maat van de kaart is 11.5 x 16.5 en ik heb hiervoor bruin kraftpapier gebruikt,
de randjes zijn bewerkt met distressinkt Vintage Photo.

de afbeelding heb ik op een vel rood dessinpapier uit het blokje van Studio Light geplakt en daarna op een vel kraftpapier waarna de randen gekleurd zijn met Vintage Photo, het blijft nog steeds de mooiste bruintint voor het vintage maken van je papier.

de afbeelding heb ik gestempeld met Stazon jet Black op Terschelling aquarellpapier
je kan het papier in diverse maten kopen ik gebruik zelf altijd de 200 grams versie,
20 vel van 24x30cm.

 


Ik heb de afbeelding 2x gestempeld omdat ik er een 3D effect van wilde maken, dus 1x op het formaat van de afbeelding zoals op de kaart (12.5x8.8cm) en 1x op een restje aquarellpapier. de complete afbeelding krijgt dan de schaduwrand en de stempelafdruk op het restpapier kleur ik dan in.
Als de afbeelding goed droog is plak ik hem vervolgens met 3D kit op het stempelafdrukje.
(in het tutorialblok bovenaan het blog zal ik een uitleg van deze techniek plaatsen)

Voor het inkleuren heb ik dit keer gebruik gemaakt van Derwent Coloursoft kleurpotloden,


ik heb de volgende kleuren gebruikt:

Haar: C520 Dark Brown
C630 Brown Earth
C580 Light Sand

Gezicht/Armen: C570 Pale Peach
C180 Blush Pink
C550 Ginger

Jurk/Sokken/Grond: C500 Lichen Green
C480 Lincoln Green
C630 Brown Earth

Konijn: C630Brown Earth
C500 lichen Green
C180 Blush Pink

Schaduw om het poppetje: C360 Cloud Blue

om de kleuren mooi te verdelen heb ik doezelaars en reukloze terpentine gebruikt, ondanks dat
het geurloos is werk ik vanuit een dispenser met pompje, hierdoor hoef ik niet een potje
te nemen dat openstaat terwijl ik ermee werk en adem ik niet onbewust de terpentinegeur in.

Door een keer op het bovenste gedeelte te drukken pompt de fles zelf een klein beetje
terpentine in de deksel hier kan je dan je doezelaar in bevochtigen.
het werkt super (ik kreeg namelijk hoofdpijn van de geur die je
niet ruikt maar wel inademt, vandaar dat ik nu een dispenser gebruik)


Aan de linkerkant van de de kaart heb ik een parellintje geplakt, omdat de achterkant
plat is kan je hem mooi opplakken.
Tussen de papiertjes heb ik nog een uitgestansde mal geplakt van Joy, ondanks dat hij
verstopt zit achter de afbeelding vind ik hem toch heel mooi. de randjes van de mal zijn
weer bewerkt met Vintage Photo.



in plaats van een stempel op het afdrukje heb ik gebruik gemaakt van de leuke bannerstans van Joy en de tekst die ik erop gestempeld heb komt uit een bijpassende stempelset die er bestaat
in het engels en in het nederlands

 

Als laatste heb ik de kaart versierd met leuke papieren bloemen en kleine bronzen blaadjes bijpassend bij de kleuren van het papier en de kleuren van de afbeelding.

ik heb Hortensia's gebruikt en rozenknoppen, Rozen en Asters, ook zitten er kleine bronzen blaadjes onder, een keer iets anders als de eeuwige groene blaadjes :)

  
 


Ik hoop dat jullie het leuk vinden mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag van je

tot de volgende keer
liefs peet
xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten