woensdag 2 december 2015

Snowglobe Dutch Doobadoo Frozen

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik gebruik gemaakt van een mail van Dutch doobadoo genaamd Snowglobe:


En dit is het resultaat:



Ik heb de mal 2x compleet overgetekend op wit cardstock en uitgeknipt(als je een gewone kaart maakt dan volstaat 1x, maar maak je een schudkaart die qua gewicht zwaarder is dan moet je hem 2x uitsnijden, vervolgens heb ik het randje nog een keer overgetrokken op wit cardstock en ook uitgeknipt zodat je een dun randje krijgt, dit heb ik gedaan omdat ik van deze mal een schudkaart oftewel Shakercard wil maken,

LET OP knip de rand iets breder uit zodat je hier de foam onder kan verstoppen, op mijn kaartje piept het er af en toe onderuit. Plak hier tackytape op aan de achterkant.
Daarna heb ik de bol ook nog een keer overgetrokken op Mica doe dit met een stift want potlood zie je hier niet op!!

toen ik dat gedaan heb de mal nog 1x overgetrokken op een stuk Dessinpapier uit de Frozen Collectie van Craft and You. dit heb ik namelijk als achtergrond gebruikt voor de schudkaart. Maar je zou hiervoor natuurlijk ook een stempelafdrukje kunnen gebruiken of een knipvel plaatje.


Het in elkaar zetten van de delen gaat als volgt:

Stap 1: plak de afbeelding op 1 deel van de compleet over getrokken globe
Stap 2: plak vervolgens dunne reepjes foam tape iets van de rand af op deze afbeelding(ik ben iets van de rand afgebleven , dat is mooier als je straks de bovenlaag erop gaat plakken)
Stap 3: Knip het nagetekende bol op Mica uit en plak hierop de uitgeknipte rand van de Globe.

Nu ontstaan er dus 2 delen, 1x een deel met complete achterkant met hierop het plaatje en de foam tape rand en 1x een deel van de globe het Mica met de globe rand erop geplakt. plak op de achter

Stap 4: leg een klein beetje sequins(pailletjes), kraaltjes, flakes (wat je ook maar wil gebruiken als inhoud van de schudkaart) in het midden van de kaart
Stap 5: haal de achterkant van de tacky tape en de foam tape af en plak de 2 delen op elkaar.
Stap 6: plak nu de 2e uitgeknipte volledige globe en plak deze op de onder rand van de kaart zodat er een dubbele kaart ontstaat.

Versiering:





Ik heb deze snowglobe versiert met de volgende dingen: als eerste heb ik met behulp van een bloemenstans van Joy nummer 156, deze mal heb ik 1x uitgesneden uit wit cardstock en 1x uit de rest van het dessinpapier dat ik heb gebruikt als achtergrond plaatje.

 
 



Dit een link naar een pagina op You Tube zodat je kan zien hoe de bloemen worden gemaakt:



Uit een mal/stans van Marianne design heb ik de sneeuwvlokken gestanst die ik op de rand van de globe heb verwerkt

Dit is 1 stans maar hij snijd allemaal verschillende sneeuwvlokjes uit (deze stans verkoop ik ook in Gears, Hartjes en Sterren!!) ik heb ze uit wit cardstock en uit het dessinpapier gesneden. randjes iets bewerkt met Vintage Photo en door elkaar op de rand van de sneeuwbol geplakt.



op de bodem van de snowglobe heb ik het volgende geplakt: eerst een stukje dessinpapier (overgetrokken met de mal) die heb ik opgeplakt en er vervolgens een stukje kant lint opgeplakt. hierop een randstans van Joy met sterren die heb ik uit lichtblauw carstock gesneden.



Vervolgens heb ik met behulp van de Tonic Swirls stans uit dessinpapier een paar swirls gesneden die ik heb opgeplakt. hierop de zelfgemaakte bloemen.

Het geheel is afgewerkt met de Bannerstans van Joy met de bijpassende tekst stempels.

Zoals het jullie misschien al is opgevallen heb ik de bannerstans en bij behorende teksten de laatste tijd veel gebruikt maar het is gewoon een superstans en heel veelzijdig en ik gebruik ze gewoon graag :)

Als laatste versiering heb ik een tekstje gebruikt van Dutch Doobadoo Paper Art Winter en heb ik 3D sneeuw gebruikt om het geheel af te maken.

Benodigdheden:

kijk bij selectie joy in de winkel er zijn 5 soorten van nr. 156 tot nr 161

ik hoop dat jullie het leuk vinden mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag van je

demeyerij@hotmail.com

Tot de volgende keer

xoxo peet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten